هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

n، می تواند به کودکان کمک کند تا مهارت هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  های زبانی خود را بهبود بخشند و حتی زبان های جدید را یاد بگیرند.

 

می تواند خلاقیت را تقویت کند. ما در یک دنیای بصری زندگی می کنیم، بنابراین بچه ها به راه هایی برای بیان ایده های خود از طریق عکس، تصاویر، نمودارها و موارد دیگر نیاز دارند. هوش مصنوعی نه تنها برای هنرمندان نوپا، بلکه برای بچه‌هایی که می‌خواهند نمایش داده‌ها، نمودارها، کارتون‌های ساده و هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  سایر تصاویر بسازند نیز ارزشمند است.

 

ممکن است بچه ها را به روش های جدید برانگیزد و درگیر کند. هوش مصنوعی می‌تواند برای بچه‌ها تعاملی و سرگرم‌کننده باشد و راه‌های جدیدی برای لذت بردن و کشف دنیایشان ارائه دهد. برای برخی، این ممکن است یک تجربه تغییر دهنده زندگی باشد که درهای جدیدی را باز می کند، عملکرد مدرسه را بهبود می  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان بخشد و به آنها کمک می کند تا برای چالش های زندگی بزرگسالی آماده شوند.

خطرات بالقوه هوش مصنوعی برای فرزندان ما چیست؟

با وجود تمام قولی که دارند، پلتفرم های هوش مصنوعی می توانند به کودکان و خانواده ها نیز آسیب برسانند.

 

آنها می توانند نفرت، تعصب و کلیشه را گسترش دهند. از آنجایی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  که هوش مصنوعی از هر چیزی که در اینترنت پیدا می‌کند «یاد می‌گیرد»، پلتفرم‌های هوش مصنوعی همان تعصب‌هایی را منعکس می‌کنند که ما را تهدید به تفرقه و بیگانگی می‌کنند. مطالعات گسترده نشان می دهد که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کلیشه ها و دروغ ها را ارتقا می دهد. بزرگسالان باید آماده باشند تا با بچه ها در مورد آنچه که آنلاین می بینند و اینکه چگونه ممکن است باورها و اعمال منفی را تقویت کند، صحبت کنند.

 

آنها می توانند حریم خصوصی را از بین ببرند. هوش مصنوعی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان حجم عظیمی از داده ها را در مورد ما جمع آوری می کند، اغلب بدون اینکه ما بدانیم. به عنوان مثال، یک اسباب‌بازی برای ضبط مکالمات بین والدین، بچه‌ها و هر کس دیگری در نزدیکی، با قابلیت انتقال داده‌ها از این مکالمات به اشخاص ثالث پیدا شد. پیگیری گزارش‌های مربوط به اسباب‌بازی‌ها و دستگاه‌هایی که می‌توانند حریم خصوصی خانواده شما را نقض کنند، سخت است، اما والدین ممکن است بخواهند از اسباب‌بازی‌های تعاملی که قول «صحبت کردن» با بچه‌ها را می‌دهند، اجتناب کنند.

 

آنها می توانند بچه ها را با پیام های فروش سیل کنند. هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  هوش مصنوعی ما را در اینترنت دنبال می‌کند، آنچه را دوست داریم یادداشت می‌کند و بیشتر به ما خدمات می‌دهد. سابقه جستجوی فرزند شما ممکن است او را هدف کمپین های تبلیغاتی بی وقفه ای قرار دهد که ترجیح می دهید آنها را نبینند.

 

می توان از آنها برای قلدری و کلاهبرداری استفاده کرد. هوش مصنوعی مولد می تواند برای ایجاد تصاویر نادرست یا تحریف شده از کودک یا نوجوان شما یا شخصی که او می شناسد استفاده شود. یک مثال: برهنه های جعلی که برای حمله و شرمساری بسیاری از نوجوانان استفاده شده است. از دیپ‌فیک‌ها و شبیه‌سازی  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  صدا می‌توان برای تهدید بچه‌ها به انجام اقداماتی که معمولاً هرگز به آن فکر نمی‌کردند، استفاده کرد، مانند دادن اطلاعات خصوصی یا ارسال پول. (به «آنچه نوجوانان باید در مورد Sextortion و شکارچیان آنلاین بدانند» مراجعه کنید.)

 

آیا قانونگذاران برای حمایت از ما اقدام می کنند؟

واضح است که هوش مصنوعی اینجاست که بماند. اما در ایالات متحده، قوانین با رشد تکنولوژیک همگام نبوده است.

 

قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) با محدود کردن هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  دسترسی و استفاده از اطلاعات شخصی در مورد آنها که می‌توان به صورت آنلاین یافت، از کودکان 13 سال و کمتر محافظت می‌کند. با این حال، از زمان تصویب آن در اواخر دهه 1990، COPPA به طور معمول توسط شرکت های رسانه ای، تولید کنندگان و دیگران نقض شده است. علاوه بر این، مشخص نیست که ChatGPT و سایر پلتفرم‌های مولد با مقررات COPPA مطابقت دارند یا خیر.

 

قانون ایمنی آنلاین کودکان که برای اولین بار در سال 2021 معرفی شد  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و هنوز در کنگره در حال حرکت است، به پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای محافظت از داده های کودکان خردسال نیاز دارد. با این حال، این قانون به داده‌هایی که ارائه‌دهندگان خدمات وب، سرویس‌های ایمیل و موسسات آموزشی می‌توانند درباره فرزندان ما جمع‌آوری کنند، نمی‌پردازد.

 

یک فرمان اجرایی در مورد هوش مصنوعی ممکن است ب آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ه عنوان دستورالعملی برای قوانین آینده باشد، اما مقرراتی که مشخص می کند سازمان ها چه کاری می توانند و چه کاری نمی توانند با فناوری هوش مصنوعی انجام دهند، هنوز وجود ندارد.

برای محافظت از فرزندم در برابر خطرات هوش مصنوعی چه کاری می توانم انجام دهم؟

هوش مصنوعی یک هدف متحرک است، بنابراین ممکن است برای هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  شما سخت باشد که دستورالعمل های سالمی برای کودک یا نوجوان خود تنظیم کنید. در اینجا چند پیشنهاد عقل سلیم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. همچنین می توانید آنها را با معلمان، مربیان، همسایگان و رهبران جامعه که با فرزند شما کار می کنند به اشتراک بگذارید.

 

با فرزندان خود در مورد هوش مصنوعی صحبت کنید. آنچه را که می گویید با سن و سطح درک فرزندتان تنظیم کنید.

 

شما نمی خواهید یک کودک خردسال را بترسانید، اما می توانید به او بفهمانید که بلندگوی هوشمند آشپزخانه شما با یک دوست قابل اعتماد یکسان نیست. در مورد تفاوت‌های بین افراد و دستیارهای دیجیتال صحبت کنید - یا بین گفتگوهای زنده با دوستان و خانواده و چت در رسانه‌های اجتماعی. نمونه هایی از زندگی خود ترسیم کنید تا فرزندتان در مورد نحوه تمرین ایمنی آنلاین شما احساس کند.

 

با نوجوانان، بحث آزاد در مورد حریم خصوصی، تعصب، قلدری و  هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان سایر مسائل ایمنی آنلاین را هدف قرار دهید. موعظه نکنید—و سعی نکنید همه جنبه های هوش مصنوعی را به یکباره پوشش دهید. نظرات آنها را بپرسید و ذهن خود را باز نگه دارید. این می تواند باعث ایجاد بحث هایی شود که به شما کمک می کند با هم یاد بگیرید.

 

به بچه های بزرگتر یاد دهید که چگونه حریم خصوصی آنلاین را مدیریت کنند. توضیح دهید که چگونه می‌توانند کوکی‌ها را مدیریت کنند، تاریخچه‌های مرور را پاک کنند و کاربران رسانه‌های اجتماعی یا بازاریاب‌هایی را که پیام‌هایشان را نمی‌بینند مسدود کنند. تاکید کنید که این چیزی است که همه کاربران آنلاین باید بدانند - و چند مثال از نحوه محافظت از حریم خصوصی خود ارائه دهید.

 

هوش مصنوعی را با هم امتحان کنید. آزمایش یک  Artificial intelligence in plain language for children برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT یا Facetune را با فرزندان خود در نظر بگیرید. این می تواند به شما این فرصت را بدهد که در مورد چگونگی کارکرد آن صحبت کنید و به هر موضوعی اشاره کنید





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: